Raiiinbow.blogg.se

Normal? what is that?

Dödsångest

Kategori: Allmänt, psykisk ohälsa och annat

I perioder utav mitt liv får jag en sinnessjuk Dödsångest och nu är den perioden här, nu har den hållit i sedan förra månaden och blir nästan bara värre, Jag ser sätt hur man kan dö överallt och det är samma sak med mina katter och min pojkvän, med katterna gömmer jag vassa saker för att tänk om de skulle råka ha ned en sax och göra illa sig lixom. 
Det är bara riktigt jobbigt att inte kunna göra något för att man tänker att det är en risk. Varje gång jag sätter mig i bilen så får jag ångest och varje gång jag äter så är det en rädsla ifall jag inte tål det osv. Jag får även bilden framför mig på tex när jag sitter på badkarskanten och borstar tänderna sen råkar ramla bakåt och typ bryta nacken. Tänker lixom på nästan omöjliga saker men det gör mig ändå rädd, vet inte hur jag skall förklara mer än att jag är så sjukt rädd för döden just nu, och att tänka på att de kan hända när som helst ger mig lite panik!
 
aja bai vi ses och hörs
 
 

KOMMENTARER:

  • Mami säger:
    2018-10-20 | 16:18:36

    Tänk så här ist. Gud vilken lycka att jag har så mycket jag VILL leva för och är tacksam för. Ett stort steg i hälsans tecken för din resa. Tyvärr blir jag glad att läsa det🤔😘

Kommentera inlägget här: